dinsdag 21 juli 2009

Interviews met onze EK-gangers: vandaag Ruth

Elke dag verschijnt er een interview met 1 van de springers die volgende week naar het Europees Kampioenschap rope skipping zullen gaan. Vandaag is Ruth aan de beurt:

ALGEMEEN
Hoe lang spring je al?
Van in Buggenhout (Aster gaf daar rope skipping alvorens Moving op te richten red.). Op mijn eerste brevet staat dat ik 8 jaar was, dus spring ik 7 jaar.
Hoe ben je in contact gekomen met rope skipping?
Via mijn mama die collega was van Marie-Rose (voorzitter van Moving red.)
Wat is je favoriete truc?
Frog
Welke truc haat je?
(na lang nadenken) TJ, omdat ik gewoon niet omhoog geraak

EUROPEES KAMPIOENSCHAP
Wat verwacht je van dit EK?
Dat we ons best gaan doen en er gaan staan als een echt team. De plaats maakt voor mij niet uit, dat we er geraakt zijn is voor ons het belangrijkste. Ik hoop wel dat we wat bijleren en goed met de stress overweg kunnen.
Waar kijk je het meest naar uit?
(Met een brede glimlach) het vliegtuig: ik vlieg graag! Ook de andere landen zien springen en de verschillende outfits zien is iets waar ik naar uitkijk.
Waar kijk je het minst naar uit?
Het naar huis gaan.
Hoop je knappe jongens te ontmoeten in Zweden?
Euh nee, we hebben Daan hé, dat is al genoeg! Ik ga niet voor de jongens naar Zweden.
Wat verwacht je van volgend seizoen?
Een team waar ik mij goed in voel!