woensdag 22 juli 2009

Interviews met onze EK-gangers: vandaag Hellen


Elke dag verschijnt er een interview met 1 van de springers die volgende week naar het Europees Kampioenschap rope skipping zullen gaan. Vandaag is Hellen aan de beurt:
ALGEMEEN
Hoe lang spring je al?
Vanaf het 4de leerjaar, (na enig telwerk) 7 jaar dus
Hoe ben je in contact gekomen met rope skipping?
Via mijn zus, die reeds 3 maanden sprong in Appels
Wat is je favoriete truc?
Alles met frogs
Welke truc haat je?
(na enig denkwerk) Alles met crabs

EUROPEES KAMPIOENSCHAP
Wat verwacht je van dit EK?
Ik heb niet echt een specifieke verwachting, we hebben al hard getraind, en dat is voor mij al voldoende. Voor mij hebben we ons doel al bereikt! Alles wat we nu behalen is bonus
Waar kijk je het meest naar uit?
Eigenlijk naar het geheel van het EK en alle dingen die we daar gaan zien. Ook het contact met alle goede springers is iets waar ik naar uitkijk. Ook de randactiviteiten na de wedstrijd is iets waar ik naar uitkijk
Waar kijk je het minst naar uit?
De speed op het moment zelf, wat wel een stressmoment zal zijn. Ook het mogelijke zwarte gat na het EK en het kamp is iets waar ik niet naar uitkijk
Hoop je knappe jongens te ontmoeten in Zweden?
(Aarzelend) dat zullen we wel zien zeker?
Wat verwacht je van volgend seizoen?
Ik hoop in een leuk team te zitten en samen veel plezier maken en iets moois bereiken, zoals dit seizoen